Tandimplantaten

Tandimplantaten

Een tandimplantaat is een soort schroefje, gemaakt van titanium, dat het lichaam gemakkelijk accepteert. Het is een veilige en permanente vervanging van de tandwortel en wordt in de kaak aangebracht. Op het tandimplantaat wordt een kunstelement (bijvoorbeeld een kroon, een brug of een kunstgebit) geplaatst. In enkele maanden vormt zich nieuw botweefsel en tandvlees om het schroefje en is het tandimplantaat net zo stevig verankerd als een natuurlijke tandwortel.

De voordelen van tandimplantaten

  • Functionele én blijvende oplossing.
  • Tanden en kiezen op implantaten zijn niet van echt te onderscheiden.
  • Een tandimplantaat met een kroon, brug of kunstgebit voelt aan als uw eigen tanden.
  • Kunnen tientallen jaren mee gaan, wanneer u deze goed onderhoud.
Praktijk sfeerbeeld

Wanneer zijn tandimplantaten een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand: kroon op implantaat.
  • Bij vervanging van meerdere tanden: brug op implantaat of uitneembare frameprothese op implantaat.
  • Bij vervanging van alle tanden: een vaste prothese of een uitneembare prothese (klikgebit).
    • Voorwaarden voor het plaatsen van tandimplantaten

      Tandimplantaten kunnen in principe vanaf 18 jaar (wanneer het kaakbot is uitgegroeid) geplaatst worden. Daarnaast dient er dient voldoende kaakbot aanwezig te zijn.

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandzorg De Steense Brug? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer .

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Tragel 5
Sint Jansteen 4564 BC
Route

Patiëntervaringen

2058 reviews · ⭐ 8.5 gemiddeld

Goede verzorging.

Zeer goed.

goed en tijdig geholpen

zie hierboven

Goed

Fijne manier van behandelen , vooral de wijze waarop eerst een goed overleg plaatsvind met de patiënt alvorens te werk te gaan .

Vriendelijk behandeling

Vriendelijk en duidelijke uitleg bij behandeling

Goede zorg voor tand en mens

Ik ben super bang voor de tandarts, maar de mondhygieniste en de tandarts stelde mij zeer gerust.

Behandeling gewoon goed.

Keurig netjes behandeld.

prima behandeld

ik ben prima behandeld en de wachttijden behoren gelukkig ook tot het verleden.

Goede tandarts en mondhygieniste

Deskundige pijnloze behandeling

Gewoon goed

Snel en goed een reparatie aan mijn kies gedaan na afbreken daarvan.

Ok, maar het is mijn eerste keer.

Zie boven.

Goed

Goed

Goed.

Goede ontvangst en niet lang moeten wachten. Waarom kan na de reiniging de controle door de tandarts niet onmiddellijk gebeuren, nu moet er opnieuw in de wachtkamer een kwartier of langer gewacht worden. Was vroeger beter ! Ook veel verloop van tandartsen, je weet gewoon niet wie nu eigenlijk je vaste tandarts is.

Prima geholpen

Ik ben heel vang maar maakte duidelijk en de dame he me heel goed opgevangen en goed geholpen ben supper tevreden van haar

Prima en zorgvuldig

Ik word een beetje moe van al die enquetes en zeker als het verplicht is

Goed

Vriendelijk

Vriendelijk

Er wordt naar je wensen geluisterd en ook per dirext aktie ondernomen.

Hele lieve, aardige mondhygiëniste, die alles goed uitlegde en goede adviezen meegaf.

Prima. Weet alleen de naam niet meer van de jongedame.

goed

vriendelijke tandarts

Fijn en snel geholpen bij controle

Controle was prima, snel aan de beurt. Duidelijke uitleg. Fijn dat tandsteenverwijdering direct door tandarts werd gedaan en niet meer moest wachten op vervolg zoals andere keren. Ook deze behandeling was prima. Normaal veel "last" van moeten slikken door het water wat wordt gebruikt. Maar was nu minimaal, dus heel fijn. Tevreden over deze behandeling.

Vriendelijk en professioneel

Zeer vriendelijk en geduldig legt alles goed uit zodat je je op je gemak voelt ondanks de vervelende behandeling.

goede behandeling door mondhygiëniste

Duidelijke communicatie, vriendelijk.. en resultaat gericht!

Goed ontvangen

.