Implantologie

Implantologie

Implantologie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse tandheelkunde en heeft al veel mensen aan een stralende lach geholpen! 

Implantologie is het onderdeel van de tandheelkunde dat zich bezighoudt met het plaatsen van tandheelkundige implantaten ter vervanging van de eigen tanden en/of kiezen. Lees op deze pagina meer over de voordelen van tandimplantaten.

Professor Per-Ingvar Brånemark uit Zweden ontdekte in de 60-er jaren dat kleine titanium staafjes moeilijk uit bot te verwijderen zijn. Aan de hand van zijn ontdekking ging hij deze lichaamsvriendelijke titanium staafjes gebruiken als verankering voor gebitsprotheses en later ook voor enkele tanden en kiezen. Deze techniek is in de jaren daarna steeds verder ontwikkeld en tegenwoordig is implantologie een onmisbaar onderdeel van de tandheelkunde en heeft het veel mensen geholpen zich weer zeker te voelen.

Lees hier meer over hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Praktijk sfeerbeeld

Wanneer is implantologie een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand of kies. Er kan dan een kroon op het implantaat geplaatst worden. Lees hier over kronen op implantaten.
  • Bij vervanging van meerdere tanden en/of kiezen. Er wordt dan meestal een brug gemaakt, maar het implantaat kan ook dienen als ondersteuning van een uitneembare constructie zoals een frameprothese.
  • Bij vervanging van alle tanden in een kaak. De opbouw kan dan bestaan uit een vaste brug of een uitneembare prothese (klikgebit) die verankerd wordt op de implantaten door middel van bijvoorbeeld drukknoppen of een staaf-constructie.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandzorg De Steense Brug? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Tragel 5
Sint Jansteen 4564 BC
Route

Patiëntervaringen

2058 reviews · ⭐ 8.5 gemiddeld

Goede verzorging.

Zeer goed.

goed en tijdig geholpen

zie hierboven

Goed

Fijne manier van behandelen , vooral de wijze waarop eerst een goed overleg plaatsvind met de patiënt alvorens te werk te gaan .

Vriendelijk behandeling

Vriendelijk en duidelijke uitleg bij behandeling

Goede zorg voor tand en mens

Ik ben super bang voor de tandarts, maar de mondhygieniste en de tandarts stelde mij zeer gerust.

Behandeling gewoon goed.

Keurig netjes behandeld.

prima behandeld

ik ben prima behandeld en de wachttijden behoren gelukkig ook tot het verleden.

Goede tandarts en mondhygieniste

Deskundige pijnloze behandeling

Gewoon goed

Snel en goed een reparatie aan mijn kies gedaan na afbreken daarvan.

Ok, maar het is mijn eerste keer.

Zie boven.

Goed

Goed

Goed.

Goede ontvangst en niet lang moeten wachten. Waarom kan na de reiniging de controle door de tandarts niet onmiddellijk gebeuren, nu moet er opnieuw in de wachtkamer een kwartier of langer gewacht worden. Was vroeger beter ! Ook veel verloop van tandartsen, je weet gewoon niet wie nu eigenlijk je vaste tandarts is.

Prima geholpen

Ik ben heel vang maar maakte duidelijk en de dame he me heel goed opgevangen en goed geholpen ben supper tevreden van haar

Prima en zorgvuldig

Ik word een beetje moe van al die enquetes en zeker als het verplicht is

Goed

Vriendelijk

Vriendelijk

Er wordt naar je wensen geluisterd en ook per dirext aktie ondernomen.

Hele lieve, aardige mondhygiëniste, die alles goed uitlegde en goede adviezen meegaf.

Prima. Weet alleen de naam niet meer van de jongedame.

goed

vriendelijke tandarts

Fijn en snel geholpen bij controle

Controle was prima, snel aan de beurt. Duidelijke uitleg. Fijn dat tandsteenverwijdering direct door tandarts werd gedaan en niet meer moest wachten op vervolg zoals andere keren. Ook deze behandeling was prima. Normaal veel "last" van moeten slikken door het water wat wordt gebruikt. Maar was nu minimaal, dus heel fijn. Tevreden over deze behandeling.

Vriendelijk en professioneel

Zeer vriendelijk en geduldig legt alles goed uit zodat je je op je gemak voelt ondanks de vervelende behandeling.

goede behandeling door mondhygiëniste

Duidelijke communicatie, vriendelijk.. en resultaat gericht!

Goed ontvangen

.