Vijfstappenplan

Vijfstappenplan

In 5 stappen naar een gebitsprothese. Bekijk per stap de video over wat u kunt verwachten.

Een nieuwe kunstgebit in vijf stappen

Stap 1 - Een afdruk maken

Tijdens de eerste behandelafspraak nemen we een eerste afdruk van uw kaken. Deze afdruk geeft onze tandtechnicus de basisinformatie voor het maken van de individueel vervaardigde ‘afdruklepels’, die we later gebruiken om een definitieve afdruk te kunnen maken. U loopt tijdens de behandeling in principe geen moment zonder tanden. 


Stap 2 - De definitieve afdruk maken

Tijdens deze behandelafspraak maken we, door middel van de individuele ‘afdruklepels’, de definitieve (precisie) afdruk. Deze is nodig om een goede basis voor de prothese te maken en een optimale pasvorm te bereiken. 


Stap 3 - De beetbepaling

Tijdens deze behandelafspraak bepalen we welke ‘beet’ u heeft, dat wil zeggen, de wijze waarop uw kiezen in de ideale situatie op elkaar sluiten. Deze informatie hebben we mede nodig om uw prothese perfect op maat te kunnen maken.


Stap 4 - Passen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt de prothese, voordat deze wordt afgemaakt, eerst nog gepast. U kunt hierbij bekijken of de vorm, kleur en de stand van de tanden en kiezen naar uw wens is. Wij kijken naar de functionele eisen. In dit stadium kunnen we, als dit nodig is, nog aanpassingen doorvoeren.


Stap 5 - Het plaatsen van de gebitsprothese

Tijdens deze behandelafspraak wordt uw nieuwe prothese geplaatst. Het maken van een passende prothese is maatwerk. Wij streven tot in de kleinste details, de hoogste kwaliteit na. Dit doen wij met succes, gezien onze talloze tevreden klanten. Toch kan het een enkele keer voorkomen dat een prothese, na de gebruikelijke gewenningsperiode, niet optimaal past. Dit kan leiden tot gevoelige plekken, of irritatie in de mond, omdat de prothese wat te krap zit of juist te ruim. Uiteraard kunnen onze tandprotheticus en tandtechnicus deze klachten altijd goed verhelpen.

In principe is uw behandeling na deze laatste stap afgerond, maar dat wil niet zeggen dat wij u zomaar laten gaan. Integendeel, onze praktijk biedt optimale garantie, service en volwaardige nazorg. Wij zien u graag elk jaar even terug voor een controle van uw prothese. 

Uiteraard bent u ook eerder welkom als u vragen heeft, of problemen ondervindt met uw gebit. 

Praktijk sfeerbeeld

Wennen aan een kunstgebit

Heeft uw prothese een reparatie nodig? Deze reparaties worden uitgevoerd in een tandtechnisch laboratorium. Neem contact met ons op om een afspraak te maken, dan zorgen wij ervoor dat uw prothese snel en vakkundig hersteld wordt.

Vul onderstaand formulier in voor een intakegesprek

Geslacht:*
Bent u al bij onze praktijk ingeschreven?:*
Wilt u berichten per email ontvangen?:

Patiëntervaringen

2054 reviews · ⭐ 8.5 gemiddeld

Goede zorg voor tand en mens

Ik ben super bang voor de tandarts, maar de mondhygieniste en de tandarts stelde mij zeer gerust.

Behandeling gewoon goed.

Keurig netjes behandeld.

prima behandeld

ik ben prima behandeld en de wachttijden behoren gelukkig ook tot het verleden.

Goede tandarts en mondhygieniste

Deskundige pijnloze behandeling

Gewoon goed

Snel en goed een reparatie aan mijn kies gedaan na afbreken daarvan.

Ok, maar het is mijn eerste keer.

Zie boven.

Goed

Goed

Goed.

Goede ontvangst en niet lang moeten wachten. Waarom kan na de reiniging de controle door de tandarts niet onmiddellijk gebeuren, nu moet er opnieuw in de wachtkamer een kwartier of langer gewacht worden. Was vroeger beter ! Ook veel verloop van tandartsen, je weet gewoon niet wie nu eigenlijk je vaste tandarts is.

Prima geholpen

Ik ben heel vang maar maakte duidelijk en de dame he me heel goed opgevangen en goed geholpen ben supper tevreden van haar

Prima en zorgvuldig

Ik word een beetje moe van al die enquetes en zeker als het verplicht is

Goed

Vriendelijk

Vriendelijk

Er wordt naar je wensen geluisterd en ook per dirext aktie ondernomen.

Hele lieve, aardige mondhygiëniste, die alles goed uitlegde en goede adviezen meegaf.

Prima. Weet alleen de naam niet meer van de jongedame.

goed

vriendelijke tandarts

Fijn en snel geholpen bij controle

Controle was prima, snel aan de beurt. Duidelijke uitleg. Fijn dat tandsteenverwijdering direct door tandarts werd gedaan en niet meer moest wachten op vervolg zoals andere keren. Ook deze behandeling was prima. Normaal veel "last" van moeten slikken door het water wat wordt gebruikt. Maar was nu minimaal, dus heel fijn. Tevreden over deze behandeling.

Vriendelijk en professioneel

Zeer vriendelijk en geduldig legt alles goed uit zodat je je op je gemak voelt ondanks de vervelende behandeling.

goede behandeling door mondhygiëniste

Duidelijke communicatie, vriendelijk.. en resultaat gericht!

Goed ontvangen

.

Fantastisch

Fantastisch,nieuwe prothese was in een keer helemaal goed

Snel geholpen

Na lang zoeken eindelijk een tandarts gevonden waar ik enorm blij mee ben. Eerste behandeling is soepel verlopen. Wat natuurlijk geweten is is dat bezoekjes enorm in de cijfers lopen dat is dan weer minder gezien er wel wat moet gebeuren.

Heel deskundig persoon

Voor mij was de behandeling perfect. Op deze manier had ik dit nog niet meegemaakt. Deskundig. Een vriendelijk persoon, dat is ook voornaam. Hopelijk blijft ze nog een hele periode bij jullie.

Goed

Beste personeel